4 Mayıs 2012 Cuma

No Poo

Saçlarımı şampuanla yıkamayı bıraktım.

Azıcık ilgi çektiğime göre şimdi nedenli nasıllı açıklamama girişiyorum. No Shampoo Experiment (No Poo) ile ilgili uzun zamandır, sanırım bir senedir bloglar okuyorum. İnsanların nasıl sonuçlar aldığını, nasıl yaptığını her okuyuşumda gaza gelsem de, ama ama ama saçlarım, ya olmazsa, ya uzatmaya çalıştığım saçlarımı bozarsam, yıpratırsam diye korkup geri çekiliyordum. Bir de şöyle mini minnacık, ufacık bir problemim vardı ki, eğer her sabah banyo yapıp, saçlarımı üç defa şampuanlamazsam ve saçlarımdan squeak sesi gelmezse temizlenmiş, taze, ferah hissetmiyordum. Üstelik ben saçlarımı bu kadar temiz tutarken aynı günün akşamı saçlarım kafama yapışmış ve sıksam uçlarından yağ damlayacak hale geliyordu. Akşam dışarı çıkacaksam tekrar duşa girip yağlarımdan arınmam gerekiyordu ve ben bu haldeyken bir de şampuanı mı bırakacağım öyle mi? Hahayt.

Saçlarımla ilgili o kadar çok yanlış alışkanlığım varmış ki, bunu No Poo'yu araştırırken anladım. Bunların en önemlisi; saçlar her gün yıkanmaz! Kafa derimiz o yağları sadece bizi çıldırtmak için, saçlarımız kafamıza yapışsın, buluşmamız burnumuzdan gelsin, biz ne kadar temiz olsak da pis görünelim diye inadımıza üretmiyormuş. Saçların kendi yağıyla beslenmesi lazım akıllım. Sen saçın kendini beslemek için ürettiği yağı yıkayıp durursan o garibim kafa derisi de, ben yağ üretiyorum ama bu saçlar beslenmiyor, demek ki daha çok üretmem lazım diyecek. Sonuç? Her defasında daha fazla üretilen yağ, ve günün sonunda pis görünen saçlar.

Ben madem sağlıklı saçlar istiyorum, bir süre dayanacağım, yağlı yağlı gezerim ne olacak dedim ve arkasında durdum. İlk günler nasıl bir kabustu anlatamam. Özgüvenimin ne kadar büyük bir kısmı saçlarımdan geliyormuş da benim haberim yokmuş. Saçlar temiz, fönlü ben mutluyum. Saçlar yağlı, ben dışarı çıkmak istemiyorum. Evde yiyecek bir şey mi yok? Bu saçlarla dışarı çıkacağıma açlıktan ölürüm daha iyi. Dur şurda pizzacının numarası olacaktı, yemeği eve söylerim.

"Merhaba, ben bilmem neli az pişmiş pizza siparişi verecektim. Teşekkür ederim. Hah bir de şey soracağım, (sesi yumuşat, tatlı tatlı, azıcık da kırıtarak) pizzayı getirirken markete uğrayıp falanca marka light süt, iki ekmek, iki-üç kilo kadar da greyfurt alabilir misiniz? Gerçekten çok teşekkür ederim, iyi akşamlaaaar."

Hiiiç yargılamayın, özgüvensiz, minik, pısırık ve yağlı saçlı, çaresiz bir kadındım ben. Neyseki saçlarım bir aydan sonra düzene girdi. İki günde bir yıkanmaya alıştılar ve işin en güzel tarafı saçlarım hiç olmadığı kadar sağlıklıydı. Haaa-lelayu-ya! Zamanla saçlarımı şampuanladığım günlerin arasını da açtım ve şimdi dört günde bire düşürdüm. Dördüncü gün yapacak bir şeyim yoksa ya da evde olacaksam saçlarımı tepemde topluyorum ve yine yıkamıyorum. Ne kadar az şampuan, o kadar iyi. Üstelik geçen ay, sonunda cesaretimi toplayıp saçlarımı "Aşkııısııı lahmacunlar geldiii kızılı"na boyattım ve kızıl saçın rengini korumak için haliyle daha az yıkamam gerekti. Hazır saç yıkamayı haftada bir-ikiye düşürmüşken No Poo'ya başlayabileceğimi düşündüm.

No Poo iki aşamalı;
İlk aşama şampuan yerine saçları karbonat ve elma sirkesiyle yıkamak ve saçlar buna alıştıktan sonra ikinci aşamaya geçerek saçları sadece suyla yıkamak ve arada bir karbonat ve elma sirkesini kullanmak!

Peki karbonat ve elma sirkesini nasıl kullanıyoruz?

Ben bitmek üzere olan saç maskemi başka bir kaba boşaltarak onun kabını yarıya kadar suyla ve yoğunluk kazanana kadar karbonatla doldurdum. Elma sirkesini de bitmiş sabun kabının dibine bir parmak kadar boşaltıp üstünü suyla doldurdum. Duşta daha rahat saçlarıma dökebilmek için sıvı sabun kapağını bulaşık deterjanınınkiyle değiştirdim. Karbonatlı suyun macun kıvamına geleceğini düşündüğüm için üstten bastırmalı saç maskesi kutusunu seçmiştim ama daha sıvı olduğu için onunkini de bulaşık deterjanı kapağıyla değiştireceğim.



Duştayken karbonatlı suyu kafa derime masaj yaparak sürdüm. Bunun için saçlarımı kulak memesi hizasından ikiye ayırdım ve sırayla iki ayrı bölgeye iyice yedirdim ki hiçbir yeri atlamadan güzelce masaj yaparak yedirebileyim. Karbonat şişenin dibine çöktüğü için her defasında çalkalamayı unutmamak gerekiyor. Karbonat biraz saçımda bekledikten sonra elma sirkeli suyla saçlarımdaki karbonatı duruladım. Elma sirkesini özellikle saçlarımın uçlarına sürdüm ve o da biraz bekledikten sonra tamamen duruladım. Taa-daah! Saçlarım tertemiz! Ben saçlarımı soğuk suyla yıkamayı tercih ediyorum. Soğuk suyla durulanan saçlar daha parlak oluyor. No Poo denemeyecekseniz bile saçlarınızı soğuk suyla yıkamayı deneyebilirsiniz, saçlarınızın daha parlak olduğunu göreceksiniz.

Karbonat ve elma sirkesi rutinini uygularken zaman kazanmak için duşta önce saçlarımı karbonatladım ve klipsli bir tokayla toplayıp vücudumu belime kadar lifledim. Sonra elma sirkesine geçip elma sirkesi de saçlarımda beklerken vücudumun kalan yarısını yıkadım ve zaman da kaybetmemiş oldum. Yalnız saçlarımı karbonatlarken, saçlarım şampuanla masaj yapıyormuşum gibi köpürmediği için gözlerimi kapatma ihtiyacı hissetmedim, tek aksilik buydu ve gözlerim çok yandı. Karbonat köpürmediği için acaba temizlenmiyor mu diye düşünmedim çünkü daha kafa derime masaj yaparken bile temizliği hissedebiliyordum, harika! Elma sirkesinin kokusuyla ilgili endişelerim vardı ama saçlarım kuruduktan sonra o da tamamen geçti. Hatta saçlarımı kuruttuktan sonra markete gittim ve bir arkadaşımla karşılaştım. İkimiz de kasada sıra bekliyorduk ve çok güzel koktuğumu söyledi. Hayır parfüm kullanmıyorum, hayır azıcık bile kokulu kremdir, losyondur sürmemiştim, bahsettiği çok güzel kokan şey saçlarım. No Poo'yu dener denemez böyle bir geri dönüşüm aldığım için çok mutlu oldum.

Bunun yanında saçlarım kızıla boyalı olduğu için acaba karbonat ve elma sirkesi boyanın daha çabuk akmasına neden olur mu diye de korkuyordum. Saçlarımı en son geçen ay boyattığım için zaten bu ara boyaya gitmem gerek, ne kaybederim ki diye düşündüm. Duştayken her zamankinden daha fazla akmadı boyam ama beni asıl şaşırtan, her duştan çıktığımda saç havlumu boyardı saçlarım ama bu sefer hiç boyamadı! Saçımdaki boya eski olduğu için mi yoksa başka bir nedeni mi var bilemiyorum şimdilik ama iyi ki bu deneye yeni saç havlusuyla başlamışım, eski havlumu kullansaydım bunu fark etmeyebilirdim bile.

Bugün No Poo'nun ilk günü ve sonuçtan şimdilik çok memnunum. Bakalım zamanla nasıl olacak?

2 yorum:

  1. birşeyler sorsamm :)
    1- hala devam ediyor musunuz elma sirkesine ?
    2- dökülme söz konusu oldu mu bu süreçte ?
    3- elma sirkesi saçta mı kalıyor yoksa durulama söz konusu mu ?

    Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette, gec de olsa cevabim umarim isinize yarar:

      Devam etmiyorum ne yazik ki, ise yaramadigindan degil de, ben saclarimi boyayla cok yiprattim, saclarimi bakimla kendine getirene kadar ara verdim diyelim.

      Dokulme soz konusu olmadi acikcasi, yani normalde ne kadar dokuluyorsa o kadar dokuldu. Benim saclarim da cok dokulur aslinda ama ekstrem bir dokulme yasamadim. Saclarim alistiktan sonra dokulme azaldi diyebilirim aslinda, yine de hic dokulmedi diyemem.

      Sacta kalabilir aslinda elma sirkesi. Ben no poo'yu arastirirken sirkeyi sacta birakanlari okumustum ama ben hic birakmadim. Aslinda sacta birakip bir haftasonu nasil oldugunu denemek istedim simdi, ben duruladim hep.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...