10 Mayıs 2012 Perşembe

No Poo 4., 5.,6. Gün vee 1. Hafta!

Yihuu!
Tam bir haftadır şampuansızım!

4. gün:  

Saçlarımı öylesine tarayıp arkadaşım Kazım'a, baak 5'li örebiliyorum diye göstermek için örmüştüm ama çok hoşuma gitti. Şimdi fotoğraflara bakınca keşke özenseymişim diyorum örerken ama saçlarım 4. günündeydi ve hafiften kirli hissetmeye başlamıştım, o yüzden pek saçlarıma dokunmak istemiyordum. Yine de güzel olmuş gibi.




5. gün: 

No poo'ya başladığımın 5. günü saçlarımı yıkadım. Geçen sefer saçlarımı yıkadığımda saçlarımın elma sirkesi ve karbonata nasıl tepki vereceğini iyice gözlemleyebilmek için 5 gün boyunca saçlarıma ekstra bir şey sürmedim. Sanırım özellikle altını çizmem gereken şey saç uçlarımın kurulaştığı. Saçlarım yağlı olduğu için karbonatı çok, elma sirkesini daha az kullanmıştım ama bu sefer öyle yapmadım. karbonatla saç diplerimi yıkadım yağı alması için ama saçlarımın geri kalanını yıkarken karbonatlı suyu özellikle saç uçlarımda pek yedirmedim. Elma sirkeli kısma geldiğimde bu sefer sadece saç uçlarımı elma sirkeledim ve özellikle saç diplerimden uzak durdum. Elma sirkesi saçlarımda beklerken klipsli bir tokayla saçlarımı tepemde topladığım için saç uçlarımdan saç diplerime de akacak elma sirkesi ama saçlarımı yağlandıracak kadar değil. Bir de saç uçlarımın kurumasından, çatal çatal olmasından, kırılmasından deliler gibi korktuğum için saç uçlarıma badem yağı ve çam terebentin yağı sürdüm.

Duştayken saçlarım köpürmediği için yine gözlerimi kapatmayı akıl edemedim. Duşa kabine gözlerini kapatmayı unutma notu yapıştırmam lazım galiba.

Bir de saçlarım çok döküldü duştayken. Son iki gündür saçlarımın hep toplu olmasına verdim ama ben bu durumu. Sonuçta saçlarımız açıkken de dökülüyor ama biz fark etmiyoruz. Toplu saçları açtıktan sonra gün içinde dökülen saçlar birden elimize geldiği için saçlarımız çok dökülüyormuş gibi olabilir, ya da olmayabilir. Ben bütün bunları götümden uyduruyor olabilirim ama şu anda mantıklı geldi sanki. Yanlış mı düşünüyorum acaba?


Bunlar duştan hemen sonraki fotoğraflar. Hala kendi fotoğraflarımı çekmeyi beceremediğim için elimde kullanılabilir olarak sadece bunlar var. Bir buçuk aydır boyaya gitmedim, çılgınlar gibi dipten saçlarım çıktı ama no poo boyalı saçımı etkiler mi, rengin çabuk akmasına neden olur mu diye bir deneme yapmak için özellikle boyayı erteledim. Saçlarımı karbonatla yıkarken boyam aksa dahi, elma sirkeli durulamaya geçtikten sonra rengin akması duruyor, Havluma iki yıkamadır boya lekesi çıkmadı. Ama daha önce dediğim gibi, bunun nedeni saçlarımdaki boyanın eski olması mı yoksa elma sirkesi mi, tekrar boyatmaya gitmeden tam olarak bilemeyeceğim. Bir de saç dipli fotoğrafımda dikkat ederseniz kızıl iki yıkamada saçın geri kalanına göre daha çok akıp turunculaşmış. Yani karbonat saç diplerimdeki kızılın daha çok akmasına neden oluyor, bu konuda ne yapabilirim bir araştırmam gerek. Kızıllarım çabuk aksın istemiyoruuuum!

 Bu yıkamamda saçlarımı kurutmadım, kendi haline bırakıp kurumasını bekledim bakalım nasıl kuruyacak diye. Bir türlü şekle girmeyen kaküllerim kendiliğinden çok tatlı kurudu. Umarım no poo etkisini göstermeye başlamıştır ve bu tesadüf değildir. Baktım fotoğraf makinesiyle halledemiyorum laptopun kamerasıyla çekeyim dedim ve saçlarım hala biraz nemliyken örüp fotoğraflarını çektim. Kedi hazretleri de gelip papağan gibi omuzuma tünedi. ^^


6. gün:

Saçlarımı yatmadan örmüştüm sabah da pek bozulmamıştı, o yüzden hiç saçımla uğraşmadım.







1. Hafta, Horaaay!:

İki gündür saçlarımda belirgin bir yağlanma yok ve saçlarımın yumuşaklığından, kokusundan da hala çok memnunum. No poo'da özellikle saçlarımı tamamen soğuk suyla yıkamanın ve elma sirkesinin faydasını görüyorum diyebilirim. No Poo'ya başlamayacaksanız bile saçlarınızı soğuk suyla durulamanızı ve en azından bakım kremi yerine elma sirkesini kullanmanızı öneririm. 

Neden saçlarımı elma sirkeli suyla nemlendireyim ki?

1) Çünkü bakım kremlerinden ucuz.
2) Bakım kremleri, saç maskeleri zamanla saçta birikerek, saçın cansız, sönük durmasına, ağırlaşmasına sebep olur. Elma sirkesiyse biriken saç kozmetiklerinden kurtulmamızı sağlar. Clarifying şampuan kullanmanıza gerek kalmaz.
3) Saç kütiküllerini doldurup saç tellerini pürüzsüzleştirir. Pürüzsüz saçlar ışığı daha çok yansıtır. Hem pürüzsüz hem de daha parlak saçlar! Bir taşla iki kuş, yihuu!
4) Çabuk dolaşan, duştan sonra zor açılan saçlarınız varsa elma sirkesi en güzel çözüm. Benim özellikle ensemdeki saçlar mahalleden arkadaşları çağırıp tek kale maç yapıyorlar herhalde ben uyurken. "Bak bir kulak memesinden diğer kulak memesine kadar olan yer kale, taam mı?" Yoksa başka türlü bu kadar dolaşması imkansız. No poo'ya başlarken özellikle ondan korktum. Şimdi ben kremlerle, maskelerle ancak açabiliyorum daha kötü olmaz mı diye üzülüyordum ki, hiç üzülmeme gerek yokmuş gerçekten.



Bugün sabahtan saçlarımı tekrar ördüm, akşama kadar örgülü kaldılar yine, sadece 1. hafta fotoğraflarını çekmek için açtım, öylesine bir taradım. Tabii üçüncü fotoğrafta görüldüğü gibi tekrar ördüm ki dolaşmasın, kırılmasın, yıpranmasın minnoşlarım.

Bunlar da kendi fotoğrafımı çekmeye çalışırken şekilden şekile girdiğim fotoğraflar, heheh. Kedi hazretleri ben fotoğraf çekmeye çalışırken depar atarak omuzuma tünemeye de geldi. ^^ Sıpanın bu hali fotoğrafla yakalandığı için çok sevindim tabii ama sırtım yine tırnak izi oldu ve çok acıyor, sanırım bu sefer kanattı eşşolusu.


1. haftamı kutlamak için kendime organik çikolata aldım, tadı harikaydı! Yanına da french press kahve yaptım, mmhh... yum! Bencillik etmedim, Şalom'la da paylaştım üstelik. Çikolata kaşla göz arasında bitti ama, bizim Şalom azıcık ayıdır da, ondan oldu kesin. :)



Olan biten şimdilik bu kadar sanırım. Sormak istediğiniz bir şey olursa sorarsınız zaten, sorabilirsiniz falan dememe gerek yoktur diye düşündüm. ^^ Öpücikcik!


14 yorum:

  1. selam:) bir kac sorum olucak bu deneyiminle ilgili.
    1- no poo'ya gecmeden önce yapilmasi gereken birsey var mi; yoksa yarin direkt olarak bunu uygulamaya baslayabilir miyim?

    2- coookkkk güzell saclarin var bayıldım:) özel bi bakim yapiyo musun? kafasinda sac yerine tüy olan bir kişi olarak bunu bilmeyi cok isterim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben no poo'ya gecmeden saclarimi yikama gunlerimin arasini acmistim. Her gun yikiyorken gun asiriya, iki gunde bire dusurmustum. Cok yagli, yagdan kafama yapisan saclarim varken bir anda no poo'ya baslayip hevesim kirilsin istemedim.

      Aslinda benim de iki tel sacim vardi bir zamanlar, bir yil kadar camterabentin ve badem yagiyla sampuanimi karistirip oyle yikadim saclarimi, o baya kendine getirdi. Bir de saclarim uzasin diye zeytin yaginda sarimsak bekletip o yagi sac diplerime surmustum, saclarimin uzamasina cok faydasi olmustu.

      Sil
  2. Hala devam ediyor musun? Okuyunca ben de denemeye karar verdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumu yazdiginizda devam ediyordum sanirim, su an devam etmiyorum. Saclarim kizilken boyayla cok yiprandi, taranmaz oldu, sanirim hayatimin en kotu karariydi saclarimi kizila boyatmak… Ha bir de sarapla tekilayi karistirmak. Ikisinin de sonu husran. :)

      Sil
  3. merhaba, bu yöntemi ben de demenemek istiyorum uzunca bir zaman geçmiş aradan,hala devam ediyor musun memnun musun sonuçlardan merak ettim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su an devam etmiyorum, saclarimi cok yiprattim boyayla, kozmetiklerle, saclarimi duzenli kisaltarak yipranan yerlerden kurtulduktan sonra, ki baya yaklasiyorum o duruma, tekrar baslayacagim. Cunku cok memnundum o zaman. Boyali sacla basedebilmek, rengini korumak icin, ozellikle kizilda, bir yerden sonra elin kozmetige gidiyor. Kizil askim yuzunden mis gibi giden no poo'yu biraktim.

      Sil
  4. helal olsun walla süper anlatmışsınız tek kelime ile müthiş bilgiler için ayrıca teşekkürler. Bende başladım No-poo ya artık şampuanlara ve bu işi ticarete dökenlere para kazandırmaya son Beyin bedava sonuçta aklı olan uygular geç kalmaz benimde aklım başıma geldi ve şampuanı Bıraktım gerisi tüm türk milletinin başına.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asil size hell valla, tebrik ederim arkadasim. Umarim benim gibi birakmazsiniz da devam eder sizinki. Tecruberlerinizi benimle de paylasirsaniz cok sevinirim.

      Sil
  5. Saclarini boyatmaya kuafore gittiginde, boya sonrasi saclarini sampuansiz nasil yikatacaksin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok sikinti olmadi o, iyice durulayip saclarimi kurutuyordu kuaforum, ben evde yikiyordum.

      Sil
  6. iyi geceler "no poo" akımını sadece 10 gün önce duydum ya da dikkat ettim çünkü sonradan sizin bloğunuza girince incelemek için daha önce okuduğumu hatırladım ama demekki dikkate almamışım!! sizin no poo yıkamanız nasıl gidiyor? karbonatı nereden aldınız eczanedenmi yada marketten herhangi bir markamı ayrıca elma sirkesini bir özelliği var mı organik olayı falan...ben bu akşam no poo ile yıkamaya adımımı attım bakalım ne olacak ayrıca bende "aşkısı lahmacunlar geldi kızılıyım" :D hem de tam 8 senedir aslada vazgeçmem ...umuyorum no poo ile yıkama fazla beni üzmeden saçlarım bu duruma alışır!! sorularıma cevap verirseniz çokkk sevinirim teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman allahim, o kizila asigim ben, umarim devam edebilmissinizdir. Ben kizilla cok fazla devam edemedim, kendi rengime dondum. Fotograflardaki karbonati ben marketten aldim, markasi onemli degil bence. Yani ben onemsemedim. Elma sirkesi organik olsa daha iyi olabilir tabi, sacta uzun vadede pek bir farki olmayabilir de, denemedigim icin bir sey soylemem dogru olmaz sanirim ama ben organik olmamasini onemsemedim. :)

      Siz de tecrubelerinizi paylasin lutfen benimle. Nasil gitti, devam ettiniz mi?

      Sil
  7. Sanırım aradığım şey no poo :) Karbonat bildiğimiz pastalara konan karbonat mı acaba? Yoksa bilmediğim daha organik kozmetiğimsi karbonat falan mı var? :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben oyle bildigin pastalara konan karbonati kullandim. :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...